City tower Leipzig

I modelled the city tower for google earth in 3ds Max. It is the highest building in Leipzig, 142 metres and 29 floors. The architect Hermann Henselmann designed it in 1972 as part of the new campus of the university. It has numerous names: Uniriese (university giant), Panorama tower, City tower, MDR Tower, Weißheitszahn, Steiler Zahn (steep tooth). Today it is a famous tourist attraction as an elevator lifts visitors up to the panorama platform in 120m height above Leipzig.

Uniturm Collage



One Response so far.

  1. Adelina Horn sagt:

    schön ist es da oben auf der Dachterasse des Uniriesen. War schon eine ganze Weile nicht oben, bevor es mich letzten Samstag mal wieder hin verschlug. War ja etwas baff, dass es mittlerweile schon 3 Euro kostet. Aber der Ausblick ist es wert und ich hatte Glück, dass gerade Kleinmesse war und somit pünktlich 22 Uhr sogar ein schönes Feuerwerk zu sehen war. HIer gibt’s auch ein paar Bildchen davon: http://www.leipzig-leben.de/uniriese-leipzig-aussichtsplattform-panorama-tower/

    die kommt auf dem Modell ja fast ein bisschen zu kurz 😀